نوشته شده توسط رسول عباسپور
از دسته بندی : نکات آموزشی
بازدید: 450 بازدید
تعداد نظرات: بدون نظر
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

تحقیقات نشان می دهد که اکثریت ارزیابی مشتریان از محصولات ارائه شده توسط شرکت ها بر اساس رنگ ها می باشد. استفاده از روانشناسی رنگ ها در این زمینه به یک اصل تبدیل شده است که نباید آن را نادیده گرفت.

شرکت های متعددی تاسیس شده اند تا زمان و منابع خود را برای ایجاد یک تصویر خاص و ساخت نام تجاری با استفاده از رنگ های خاص قرار دهند. چرا همه این تلاش ها انجام می شود؟ جواب آن ساده است ، به این دلیل که شناختن نام تجاری توسط مشتریان آنها بسیار مهم و همچنین سودمند است.

نام تجاری بسیار وابسته به درک مشتریان است و رنگ ها مستقیما روی این قسمت تاثیر می گذارد.

این را می توان با این واقعیت ثابت کرد که تقریبا نیمی از مشتریان آنلاین نظرات خود در مورد یک وبسایت را بر اساس رنگ طراحی آن بیان می کنند و ۵۲ درصد از خریداران اگر طرح یا رنگ وبسایت را دوست نداشته باشند ، مجددا وارد سایت نمی شوند.

رنگ های مختلف بر روی افراد اثر متفاوتی دارد که به وضوح توسط روانشناسی رنگ توضیح داده شده است.رنگ بر احساسات و نگرش مردم تاثیر می گذارد ، بنابراین می تواند ترجیحات فرد را تغییر دهد و حتی مشتریان جدید جذب کند.

معانی مرتبط با رنگ های مختلف:

اثرات روانشناسی بر روی افراد به علت رنگ ها و تُن های مورد استفاده ، بسیار زیاد است. آنها می توانند حواس مردم را تحریک کنند تا احساسات مثبت یا منفی را تجربه کنند.

رنگ ها در فرهنگ های مختلف دارای معانی مختلفی هستند.مثلا رنگ قرمز در چین به معنای شانس است. بنابراین شرکت های بزرگ قبل از ورود به بازارهای جدید ، به شدت در زمینه رنگ ها در فرهنگ های مختلف تحقیق می کنند.

این علم است که اثرات رنگ ها بر رفتار انسان را بررسی می کند و تلاش می کند تا آن را توضیح دهد. رنگ ها بسیار حیاتی هستند و این نشان می دهد که فقط یک دقیقه طول می کشد تا یک فرد بتواند نظر خود را در مورد یک محصول بر اساس رنگش انجام دهد.

همانطور که می دانید رنگ های استفاده شده در طراحی وب و طراحی محصولات متنوع هستند ، ما در این مقاله به بررسی ویژگی های برخی از پراستفاده ترین رنگ ها می پردازیم:

قرمز : رنگ شور ، عمل ، هیجان ، عشق و انرژی

رنگ قرمز نشانگر احساس هیجان ، عشق و انرژی است ، همچنین باعث افزایش ضربان قلب و سرعت تنفس می شود. در فرهنگ چین رنگ قرمز نشانه شانس است . در روسیه مردم نسبت به رنگ قرمز احساس بدی دارند.

نارنجی : خوش بینی و شادابی

رنگ نارنجی یک رنگ فعال و پر جنب و جوش است که عموما با تفریح ، شادی و اشتیاق مرتبط است.همچنین استفاده از این رنگ برای جلب توجه و برقراری ارتباط نیز توصیه می شود.

سبز : اعتماد به نفس ، طبیعت ، سلامت و آرامش

رنگ سبز نماد طبیعت است . این رنگ ساده ترین رنگ برای چشم است و می تواند بیماری را بهبود دهد . سبز رنگ آرامش بخش و باعث طراوت است.

خاکستری : نشان دهنده ثبات ، اعتبار و صمیمیت زیاد

استفاده از رنگ خاکستری در تجارت به معنای سنت گرایی است ، همچنین رنگ خاکستری نشانگر صمیمیت ، اعتبار ، نفوذ و عملی بودن است.

آبی : اعتماد ، وفاداری و اعتماد به نفس

آبی روشن می تواند مفاهیمی چون طراوت و انرژی را در برگیرد. رنگ آبی باعث می شود تا بدن مواد شیمیایی آرامش دهنده تولید کند.

بنفش : خلاقیت ، وقار ، دارایی ، مهارت

رنگ بنفش نمایانگر ثروت و سلطنت است و همچنین رمانتیک و زنانه است.رنگ بنفش به دلیل اینکه در طبیعت کمیاب است ، به عنوان رنگ مصنوعی شناخته می شود.

صورتی : جوان بودن ، عشق بی قید و شرط ، کمال

اگرچه صورتی زیرمجموعه ای از رنگ قرمز است ، با این حال ویژگی هایی دارد که در رنگ قرمز نیست. رنگ صورتی کاملا ملایم و تسکین دهنده است.

سیاه : رمز ، راز و قدرت

مشکی رنگ قدرتمندی است ، این رنگ همچنین می تواند نماد مرگ ، رمز ، راز و شرارت باشد .

سفید : خلوص ، کمال و آرامش

سفید رنگ دکتر ها ، پرستارها و … است که آن را به یک رنگ جدانشدنی از وبسایت های مرتبط با موضوع سلامتی تبدیل کرده است. استفاده از رنگ سفید برای هرنوع وبسایتی مناسب است.

 

آزمایشی

COMMENTS

  • user image
    1399/8/3
    مهشید موحدیان

    خیلی خوب و بدرد بخور بود
    ولی کاش بیشتر توضیح میدادین
    بهرحال ممنون