نوشته شده توسط رسول عباسپور
از دسته بندی : نکات آموزشی
بازدید: 229 بازدید
تعداد نظرات: بدون نظر
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

فروشگاه سازها یکی از پایه های اصلی یک وبسایت فروشگاه اینترنتی هستند که باید قبل از پیاده سازی و شخصی سازی آن بر روی سایت خود ، به طور دقیق ویژگی های آن و نیازها وخواسته هایی که از این سیستم داریم رو بررسی کنیم.

چه نیاز ها و خواسته هایی از یک سیستم فروشگاه ساز دارید؟

قبل از هر کاری باید بدانید شما چه چیزی از یک فروشگاه ساز میخواهید و بتوانید به این سوال ها پاسخ دهید:

  • چقدر می خواهید برایش هزینه کنید؟
  • چقدر زمان می خواهید برای فروشگاه خود بگذارید؟
  • چه امکاناتی می خواهید در فروشگاه ساز داشته باشید؟
  • آیا می خواهید از یک شرکت طراحی سایت استفاده کنید؟
  • چه تعداد محصول می خواهید در فروشگاه خود قرار دهید؟

اگر شما جواب سوالات بالا را داشته باشید ، قطعا راحت تر می توانید برای انتخاب راه خود تصمیم گیری کنید.

باید به این نکته توجه کنید که در صورتی که شما نیاز به امکانات خاص و منحصر به فرد دارید ، باید فروشگاه سازهای رایگان و آماده را کنار بگذارید و برای خود یک فروشگاه اختصاصی با امکانات مورد نیاز کسب و کارتان تهیه کنید.

۱۰ ویژگی یک فروشگاه ساز خوب

در اینجا 10مورد از ویژگی های یک فروشگاه ساز خوب را مطرح می کنیم که شما می توانید آنها را با نیاز ها و خوسته هایتان مقایسه کنید.

فروشگاه ساز چه امکاناتی دارد؟

اولین قدم این است که امکانات پایه ای ، امکانات کلی و میزان دسترسی و مدیریت فروشگاه  را بررسی کنید .

نوع محصولی که میخواهید در فروشگاه بفروشید !

باید توجه داشته باشید که شما ملزم به فروش کالاهای فیزیکی نیستید و می توانید محصولات دیجیتال ، لایسنس نرم افزار ها ، ویدئو و ... را نیز بفروشید .

از این رو شما باید بررسی کنید که فروشگاه ساز مورد نظر قابلیت فروش محصولات غیرفیزیکی را نیز دارد یا خیر؟

آیا می توان قالب و ظاهر سایت را شخصی سازی کرد؟

فروشگاه ساز ها از قالب های مختص خود که دارای امکانات فروشگاهی هستند استفاده می کنند ، یعنی شما از قالب های آماده دیگر سیستم ها نمی توانید استفاده کنید مگر اینکه سفارشی سازی شود. این نکته مهم است که شما بتوانید برای فروشگاه خود در صورت نیاز قالب شخصی و اختصاصی خود را طراحی کنید و این کار هزینه زیادی نداشته باشد.

عملکرد و سرعت فروشگاه ساز چگونه است ؟

قطعا این را میدانید که سرعت پایین و کندی فروشگاه و سایت باعث نارضایتی و از دست رفتن کاربر و مشتری می شود و همچنین سرعت پایین شما در پنل مدیریت باعث کلافگی شما می شود.

پس در زمان انتخاب فروشگاه ساز خود به حجم ، سرعت و نوع کدنویسی فروشگاه ساز دقت کنید .

رابط کاربری فروشگاه ساز آسان است؟

این مورد بعد از سرعت بارگذاری وبسایت ، مهم ترین ویژگی یک فروشگاه ساز خوب است .

اینکه کار با پنل مدیریت و فروشگاه ساز راحت باشد و همه امکانات به راحتی در دسترس بوده و چیزی برایتان گُنگ و ناشناس نباشد از ویژگی های یک فروشگاه ساز خوب با رابط کاربری آسان است.

فروشگاه ساز از نظر سئو بهینه سازی شده است؟

وقتی قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید ، باید از نظر سئو و بهینه سازی به گونه ای عمل کنید که در نتایج اول گوگل حضور داشته باشید.

قطعا برای  افزایش رتبه و دیده شدن در گوگل باید فروشگاه ساز شما امکانات و قابلیت هایی را داشته باشد برای موتورهای جستجوگر بهینه باشد.

فروشگاه ساز از قابلیت تولید و مدیریت محتوا برخوردار است؟

همانطور که می دانید محتوای خوب یکی از راه های بهبود رتبه سایت در گوگل است ، ولی همه فروشگاه ساز ها دارای قابلیت تولید محتوا نیستند و برای اینکه این امتیاز عالی را از دست ندهید ، باید فروشگاه سازی را انتخاب کنید که این قابلیت را داشته باشد.

لازم به ذکر است که منظور از محتوا فقط محتوای متنی نیست و فروشگاه ساز باید از محتوای تصویری و ویدیوئی نیز پشتیبانی کند.

فروشگاه ساز کد باز و قابلیت گسترش و توسعه را دارد؟

اینکه در آینده بتوانید فروشگاه ساز خود را گسترش و توسعه بدهید یک ویژگی خیلی خیلی مهم است . چرا که با گذشت زمان و بهبود کار شما ، قطعا میزان محصولات شما نیز افزایش می یابد و در صورتی که فروشگاه ساز شما قابلیت گسترش نداشته باشد ، به مشکل خورده و کسب و کارتان گسترش نخواهد یافت و ممکن است مجبور به جابجایی به یک فروشگاه ساز دیگر شوید که خود دارای خطرات فراوانی است .

فروشگاه ساز دارای چه میزان افزونه مجزا است؟

ممکن است شما در فروشگاهتان به یک امکان جدید نیاز داشته باشید ، باید این ویژگی را مورد بررسی قرار دهید که آیا فروشگاه ساز از افزونه پشتیبانی می کند ؟ یا اگر پشتیبانی می کند دارای چه میزان افزونه است؟

فروشگاه ساز قابلیت همگام سازی با دیگر ابزار ها را دارد؟

حتما شما نیاز دارید سایت خود را به ابزار های اینترنتی مثل گوگل سرچ کنسول یا آنالیتیکس گوگل متصل کنید. یا اینکه بخواهید پنل سامانه پیامکی یا ایمیلی متصل کنید تا بتوانید با مخاطبانتان در ارتباط باشید
همه این ها بستگی به فروشگاه ساز شما دارد که این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد یا نه.

فروشگاه سازدارای پشتیبانی مناسب است؟

در طول استفاده از فروشگاه ساز ممکن است به مشکل بخورید و پشتیبانی یک امر مهم برای کسانی است که می خواهند همیشه بی نقص باشند.

پشتیبان خوب و به موقع باعث می شود شما با خیلی راحت و آسوده بتوانید به کارتان ادامه دهید .

آیا فروشگاه ساز قابلیت انتقال پذیری به یک سیستم دیگر را دارد؟

هیچ چیز همیشه بهترین نیست و همیشه بهتر از آن هم وجود دارد.ممکن است شما فروشگاه سازی که انتخاب کرده اید دارای تمام ویژگی ها و معیار های شما باشد ولی فقط برای یک امکان و قابلیت بیشترنیاز به جابجایی فروشگاه داشته باشید . یک فروشگاه ساز خوب باید قابلیت انتقال به دیگر سیستم ها را داشته باشد.

حال وقت انتخاب فروشگاه ساز است .

حال که با 10 ویژگی یک فروشگاه ساز خوب آشنا شدید ، وقت آن رسیده که بهترین فروشگاه سازهای رایگان را به شما معرفی کنیم .

شما در مقاله "مقایسه بهترین فروشگاه‌سازهای رایگان" می توانید بهترین فروشگاه سازهای رایگان را مشاهده کنید که به صورت تفکیک شده نقاط قوت و ضف آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی ویژگی فروشگاه سازها پرداختیم و این نکته نیز مهم است که شما اگر در صدد راه اندازی یک فروشگاه کوچک یا متوسط هستید ، می توانید از این فروشگاه ساز ها استفاده کنید ولی در صورتی که می خواهید یک فروشگاه بزرگ راه اندازی کنید این را باید بدانید که در آینده نزدیک با فروشگاه سازهای رایگان به مشکل برمی خورید و باید از نسخه های غیر رایگان استفاده کنید . البته شما می توانید توسط شرکت های برنامه نویسی صاحب یک فروشگاه با امکانات و ویژگی های منحصر به فرد کسب و کار خود شوید که همه ویژگی های ذکر شده در بالا را دارا باشد.

آزمایشی

COMMENTS